postmottak.teknisk@stavanger.kommune.no
Hei
I November 2004 bestilte vi større bosspann. Da hadde vi hatt et 80 liters spann siden vi flyttet inn huset vårt i Desember 2003. Huset var forskriftsmessig merket med tydelig husnummer og det har det vært siden Desember 2003. Bestillingen ble gjort på den måten at vi sendte en fax, og senere postla vi orginalen.
Vi hørte ingen ting fra Renovasjonen og vi purret flere ganger pr.telefon og mail.
På Onsdag ringte jeg igjen til renovasjonen og fikk nå beskjed om at vi hadde fått nytt og større spann den 6. Desember.
For det første er dette en helt ny opplysning som ingen har kommet med de gangene vi har purret.
For det andre er det uriktig. Vi har det samme spannet som vi har hatt siden vi flyttet inn.
Da personen jeg snakker med blir gjort oppmerksom på dette så får jeg, i noe mildere vendinger, høre at det er meg som roter, og at jeg helt sikkert har fått større spann. Det er bare vi som ikke har fått det med oss. Vi blir uansett fakturert for 120 liters spann fra 1/1-2005 får vi beskjed om.
Det er flere muligheter:
Enten så har vi hele tiden hatt et 120 liters spann uten å vite det, og i så fall så er det bare renovasjonen som har glemt å fortelle oss dette den 6. desember da de angivelig var og skulle gi oss et 120 liters spann.
Eller så er det noen andre som har fått vårt 120L spann, og i så fall vil vi gjerne ha et slikt vi også.
Vi har nylig fått enda et bleiebarn, og med 14 dagers tømmeintervall blir spannet fort fullt. Vi har to ganger tidligere fått lapp i spannet med beskjed om at vi kan få bestilt større spann. Ironisk nok etter at vi har gjort netopp dette.
Jeg er litt lei av å presse og hoppe posene nedi spannet for at ikke kråkene skal ha fest på barneskit. Da jeg ikke er noen lettvekter kan det bli vel kompakt nedi spannet og jeg vil anta at renovatørene (som forøvrig gjør en glimrende jobb) er litt lei av å måtte dunke lenge og vel for å få ut alt bosset vårt.
Da det kommunale foretaket ikke svarer på mail, ikke noengang ringer tilbake etter at jeg har fått dem til å gå med på å «se på saken», og ikke ser det absurde i å krangle med «kundene» sine om hvorvidt de har vært der eller ikke, så sender jeg denne mailen til dem som har bestilleransvar eller hva det nå heter i dagens terminologi; kort sagt: Den som er ansvarlig.
Jeg er veldig motstander av priatisering av kommunale tjenester, men jeg er redd at denne måten å behandle «kunder » på fort fører til press på politikerne om å gjøre netopp det. Derfor har jeg i det lengste kviet meg for å ta denne fillesaken offentlig, men etter siste telefonsamtale med Renovasjonen var det bare et flatt mobilbatteri som hindret meg i å ringe Rogalands Avis. De elsker slike saker er jeg blitt fortalt.
Håper noen i Stavanger kommune kan ta fatt i denne saken og løse den så snart som mulig.
På forhånd Takk
Åh, jeg elsker det når noen truer med tyn fra journaliststanden! 😉