Og sånn går nå dagene..

Share

En av kollegenen mine solgte nylig en linjeoppgradering til en stor kunde. En kontrakt verd 8-10 mill (!) over en tre års periode.

Under følger en liten mailutveklsling mellom oss og utøvende ledd hos et annet firma…


Fra: a***-k****@*****.com
Sendt: 18. januar 2008 12:56
Til: T*******
Emne: KUNDE – oppdatering
Hei !
Her kommer en liten oppdatering på de avvikene som jeg har liggende.
– KUNDE Trondheim :
Her har vi fått tilbakemelding fra entreprenør at kunden ikke vil betale for internfibring.
Jeg sendte mail til ********** den 16.01.08 med informasjon om dette, og bedt om tilbakemelding om hva vi skal gjøre her.

KUNDE – Oslo :
Det har blitt gjort en avtale med *********** i MITT FIRMA at det blir gjort en omkobling her 23.01.08 kl 18:30. Det er både booket entreprenør og feltstyrken på dette tidspunktet.
De andre lokasjonene som har hatt installasjonsdato er OK, de er oppe iflg Web.

Mvh A** K******
Leveransekoordinator

———————————————————————————–

Fra: T********
Sendt: 18. januar 2008 13:06
Til: a***-k****@*****.com
Emne: RE: KUNDE – oppdatering

Hei A**-K********!
Punkt 1:
At de andre lokasjonene er oppe iflg. Web er ikke det samme som at kunden er oppe å går på nytt samband. Når Deres utsendte personer ikke kobler til kundeutstyret i form av at de flytter patchesnor fra den router/modem som byttes ut til den nye og sjekker at kunden er oppe og går på nytt utstyr vil ikke jeg kalle at jobben er utført.

Punkt 2:
Det er gjort avtale mellom ********** og KUNDE om at alle linjene skal termineres i kundens utstyrsrom på etasje. Dette gjelder også eventuelt fiber på 10mbit/s sambandene. Det er også gjort avtale om at alle disse installasjonene er uten etablering i og med at en går inn på en ny 3års avtale.
Hva med alle de plasser Dere har levert sambandene og ikke KUNDE er oppe å går på nytt utstyr, men fremdeles er koblet til gammelt parallelt utstyr????

Med vennlig hilsen
T******
IKT-Rådgiver
—————————————————————————————

Fra: a***-k****t@*****.com
Sendt: 18. januar 2008 13:35
Til: T*******)
Emne: SV: KUNDE – oppdatering

Hei …
Punkt 1 :
Det står ikke i bestillingene, slik jeg har mottatt de, at montør skal flytte over patchesnor.
Bestillingene ligger som nyabonnement uten noe mer informasjon, og da har jo heller ikke entreprenør fått beskjed om å gjøre noe mer. Når disse er oppe i Web, regner vi jobben som utført.
Da står vi ovenfor en utfordring her.

Disse lokasjonene er leverte så langt :
Kongsberg
Molde
Steinkjer
Arendal
Gjøvik
Haugesund
Hønefoss
Kongsvinger
Og på ingen av disse lokasjonene er kunden oppe på det nye utstyret ?

Mvh A** K******
Leveransekoordinator
———————————————————————————-

Tja, det er godt at de har kontroll på sakene sine sier jeg.

Share

Én kommentar til “Og sånn går nå dagene..”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.